sobota, 26 listopada 2016

projekty

Coś utargować można w przypadku robienia kilku projektów w bliskiej okolicy (wtedy koszt jest tylko jednej mapy, jednych danych technicznych, za zud też geodeci biorą mniej) lub połączenia woda+kanalizacja.
Ogólnie, najniższe ceny jakie słyszałem to 800zł, najwyższe nawet 4000zł (za to wszystko co napisałem wyżej) Większość kosztów pochłania geodezja, więc jak ktoś ma zaprzyjaźnionego geodetę, który zrobi za półdarmo to wtedy można zrobić tanio. W innym przypadku cena 1600zł za pojedyncze przyłącze jest rozsądna-niska. Kiedy ktoś mówi, że za pojedynczy projekt weźmie 800zł to warto zapytać, co składa się na tą cenę, bo może okazać się, że trzeba dostarczyć projektantowi mapę archiwalną albo, co gorsza projektową albo samemu uzgadniać w MPWiK. Ja może nieco offtopic. Buduję w powiecie krakowskim. Kolega kolegi policzył mi 400PLN za każdy(woda, oczyszczalnia, gaz)
Dodatkowo potrzebne były badania (opinia) geotechniczna (koszt 350 PLN).

Martwi mnie cena robocizny instalacji. Za wodę też krzyczą mi ok 100-110 PLN. Jeśli chodzi o wodę to mam jakieś 26m w linii prostej
Czyli 2600 PLN wykonawcy do ręki!
Odbiór to inna bajka miejscowy ZGK liczy sobie ok 320 zł brutto (w tym dają wodomierz).
Z części to potrzeba jest nawiertka, zasuwa, zawór antyskażeniowy, konsola na wodomierz, zawór, rura, złączka kąt
ze zgrubnych obliczeń wyszła mi kwota 600-700 zł.
Do tego ze 2-3 godz kopania łopatą żeby zlokalizować rurę z gazem bo się przecina instalacja i pewnie z 1-2 godz koparki (80zł/godz) wykon na gł
130 cm. Czyli w kosztach powinno się w 1000 zł zmieścić.
Rozumiem że za robociznę sobie policzyć trzeba nikt za darmo robił nie będzie ale aż 1600 zł ??
I czemu liczone od metra? Jak bym kopał 5m to by kosztowało proporcjonalnie mniej - to absurd?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz